Tuesday, September 7, 2010

semangat raya 2010!

"haisy... baju da siap.. bile nak g amik kat umh tukang jahit..?"
"laaa.. meh kita p amik petang nih...."
(dialog kami anak-beranak)

petang menjelma..
pergilah aku ngn kakak aku ni ke rumah tukang jahit tuh...
hati nih da berbunga2 dah...
bukan setakat ade taman p, kita gudang bunga da hati kami tyme tuh...
ye lah.. baju raya kan.. sape xhappy...

sampai rumah...
kitorang sabar dlu...
g masuk dapur..
siapkan juadah bukak puasa...
tapi, dalam hati memang da xtahan da nk tgk baju masing2...
ye lah.. ade baju jauh tuh...
(not made in malaysia la kan....)
ahhahahha.....

lepas bukak puasa...
memang baju2 tu lah yg kami serang...
wakakkakak.....
aku punya banyak siket sebab nk bawak pergi study...
so, mula2 try baju kurung dlu.....
sepasang... dua pasang... tiga pasang...
uiks, kenapa yg ni lengan xcukup panjang nih??
haiyaaaa.... xpe2... troskan mencuba...

aku amik plak baju kurung moden..
chewaaahhh..
xla moden sangat...
cukup2 makan je....
sepasang... dua pasang... tiga pasang..
erm.. ok lah.....

then ade la lagi aku cuba bju2 len...
ok lah.. bleh dimaafkan...
tiba aku try baju not made in malaysia tuh...
aku rasa teruja!
aku ni xkesah sangat bab2 jahitan nih...
asal nampak tu rupa baju, aku ok lah..
no hal la sangat....~

then aku pom g la seludup masuk lam bilik kakak2ku.....
alangkah terkejutnya aku....
meihat dorang...
ish3... sedang berkabung disebabkan baju dorang....
aku amik baju tuh.. aku compare la kan..
"a'ahlah.. baju ni macam free size je..."
ni lah yang terkeluar dari mulut aku....
hahahhahhahahah..

aku try baju dorang...
muat la kan..
sebab aku ni kan body model of the year...
kak aku yg cekeding tuh xpuas hati sebab baju dia besar la kan..
macam nak men ragbi pom ade rupanya...
kak aku yg sorang agi tuh..
xsuka sebab bju dia tuh fit sangat...
da macam balut nangka da aku tgk...
memang menimbulkan rasa xpuas hati la kan...
ish4.. dugaan....

malam tu jugak kami serang rumah tukang jahit tuh...
hahahha... xkira.. rosak2 kene repair gak..
kang xberaya kami taun nih...
hahahhahahh..
so, lepas diterangkan ape yg xkena..
dia janji esok siap repair...
uisy..cepat gile...
p, trime je lah....

da siap repair...
skrg nih... tgh gile nk cari tudung lak..
hadoooii...naseb la jadik pompuan..
gile complicated kalo nak raya...
hahhaahha......

arini pom.. aku penin lagi sebab...
tau2 je lah kan... fesyen tudung terkini..
sume pkai ariani tuh..
huh.. xsuka2X
tudung biasa yang pkai dulu2 tu cam da pupus da skrg nih...
gile tension aku nk cari tudung tuh...
hmmm.. ape2 je lah..
k la.. sekarang nih..
nak sambung musafir mencari tudung n beberapa keperluan raya...
haisy, bile nk sudah xtau lah....

~mEiJi~

4 comments:

  1. xdop pitih heehhhhhhh kawe. nok fly pulok kea. xdop dh pitihhhh.

    ReplyDelete
  2. hahahaha... kenangan pahit masam masin time nak raye... giler tragis kot...

    ReplyDelete