Sunday, July 10, 2011

macam-macam!

semalam BERSIH! korang BERSIH x? hahahah...

okeh..okeh.. tutup mulut...! *tangan menzip mulut~*

ermmmm.. semalam kami satu rumah kecoh nk buat kuih.... pilihan hati kami ermmm... onde-onde... kenal x? jakun betul sapa xkenal! hahahhah :P sapa xknal, buleh gugle eh...

xcuba xtahu kan... dari situ la... pengalaman membuat onde-onde bermula.... dari situ jugak la aku tahu.. rupanya macam2 jenis tepong ade kat mesia.. xmacam kat mesir ni.. rasanya ade 2 jenis je kot....

okeh... kalau nk buat onde-onde nih.. kene pakai tepung pulut ye teman2... jangan memandai pakai tepung beras! kalau xnak onde-onde korang dimakan tong sampah, jd silalah gunakan tepung pulut...! ehhehe... naseb bek aku bawak dari mesia...

(aku xde niat pon nak ajar korang masak onde-onde hari ni ye... hehhe..:D)

and akhirnya, onde-onde kami menjadi! cuma kureng siket sebab kitorang terpaksa selam menda tu dalam tepung instead of kelapa sebab kat mesir terchenta ni, xde kelapa... heh~

so sebenarnya, aku nk cakap... dlu masa aku pergi market... tengok kiri kanan ade tepung... reaksi aku camni je... "huh, tepung.... "

tapi semalam bile ak geledah balik kotak makanan yang aku bawak dari mesia... gini reaksi aku..."wahhhh tepung pulut!!!! see aku bawak wehhh! yea yea!" sambil melompat2.... naseb xruntuh imarah nih.. dah la aku menginap kat tingkat lima... -__- begitu hebat penangan tepung pulut kat aku~

see... macam berharga gile je kan tepung pulut tuh...? haaaa... ni nak habaq.. dalam hidup kita nih.. kita keliru, kita xtahu and kita xperasan kepentingan2 mende2 perhaps orangs2 sekeliling kita... bg kita, they are no use, until we desperate for that!

*aku xcakap kat sini, nanti warga mesir, balik mesia nanti,, sume pakat g pelok cium tepung pulot yang ade kat market2 hatta dirumah anda... =___=

tema kat sini... hargai semua yang ade disekeliling anda.. mungkin they give you no use for now.. but, later who knows... sama macam sahabat.... nampak macam dia ni muka disaster habis.... but, who knows dia akan jd penyelamat tegar kita di kala kita kesusahan.... kan3?

habis sudaaa bebel! love my fam!

ermmm btw nama aku MEIJI bukan mei mei or maji! please stop creating new names for me... though i appreciate that.. but, xpayah la korang! satu nama sudaaa~ hhahahhah :D

No comments:

Post a Comment