Sunday, August 1, 2010

~pesan cikgu2 di bangku persekolahanku...~

hohohhoho...
selamat kembali ke blog serba blur ku ini....
heheheh.. tgk x tajuk kat atas tuh???
kenapa sekolah?
kenapa x tadika?
hahahah
sebab aku xpernah didaftarkan oleh parents aku ke tadika...
so, aku ni xmasuk tadika la ye...
aku pom xtau la nape...
hahhah...

okay...
setelah hampir setahun...
whut? setahun?
*bajet terkejut!*
meninggalkan alam persekolahan...
~ala... baru 8 bulan je pom..hahhah~
kini.. aku mula merasai...
suatu perasaan yang agak aneh..
bukan agak la..
p, sememangnya aneh...
perasaan di mana..
aku rasakan ulu hatiku ini..
bagai digetek 24jam...
(gaya bahasa dalam b.m ni.. HIPERBOLA gtuh!)

aku pom terkejut..
apetah lagi pelik gak dgn diri ku inih..
xsangka...
rupa-rupanya...
aku leh ingat lagi pesanan2 cg2 yang aku cintai sekalian..
hahahahah..=D

ceetttt!~
masa sekolah dulu...
punyala bebal & biol aku nak hengat sgala pesanan2 penaja kat sekolah...
alih2 bila da kuar nih...
rajin lak nak hengat balik sume tuh...
rupa2nya.. cg2 semua xmencurah air ke daun keladi la ye... hahahha
hebat jgk rupanya long term memory aku nih..
heheheh..=P

korang nak tau ape yg cg aku pesan?
heheh.. mesti korang xsabar kan???
ala.. aku xnk la tulis pesanan yg common masuk telinga korang...
ni yg spesel version punyeee....
(bagi aku la.. xtau la kot2 korang pom memang da dengar yang sama!)

pesanan yg amat mngusik jiwa aku adalah...
heheheh..=D
"kecik-kecik xnak mati, besar-besar menyusahkan orang"
ni kate2 yang dikeluarkan oleh cg.amri*
(bukan nama sebenar... kang feymes lak cg ni kt blog aku nih...)
cg ni ngaja sejarah...
walaopom dia LAKI...
tapi, dia teramatah obses dengan bunga & kaler pink!!!!!
ya ampun.... versus tros ngn aku ni..
selaku perempuan melayu yang ke-1081 terakhir nyh!
info tmbahan cg ni...
xsilap aku dia pkai kete kelisa kot...
p, for sure kaler pink la beb!
dia punya screen saver lappy dia lak..
gambar bunga...
tulip lak tu... woooo...
@_@!

ops, lupa lak nak citer bagaimana dia leh ucapkan ayt sebegini rupa...
hahhaahah...
dia akan ucapkan ayat tadi whenever...
ade stdnt yg xleh jawab soklan yg beliau berikan..
iaitu soklan yg bersangkut paut ngn 'fairytale before sleep' (sejarah ^^,)
hahahhaha...
ampun cg...
sy ni memang susah siket nk puji citer2 fairytales ni...
(maaf zahir batin, ye cg!)

okay.. pesanan yang seterosnya....
pesanan yg menyentuh kalbu n mendodoi jiwa ini...
telah disampaikan oleh ustaz jihad*...
xtau la ni name sebenar ke x...hhahahah..

dia ni kalau mengajar...
satu block leh dengar...
maknanya... siape2 yg berkeinginan utk menyertai mana2 arabic course...
bolehlah batalkan aje niat suci anda itu..
korang g je sekolah aku..
yakni sekolah menengah imtiaz dungun....
tunggu je kat hujung block yang ustaz tu ngajar...
sediakan buku nota..
& op kos pen skali..
nak bawak kalkulator skali pom xpe..
mana la tau kot2 berguna nak kira huruf lam perkataan arab tu kan...
insyaAllah anda akan berjaya....!
hahahahhah..=D

berbalik kepada pesanan yg ust ni berikan...
bunyinya beginih...
"balik ni (yakni asrama), bo deh make semut..."
bile ayat ni diterjemahkan ke bahasa baku...
begini jadinya...
~bila anda pulang ke asrama... hentikanlah tabiat memakan semut anda itu...~
waaaa...T.T
bile aku dengar ayat ni....
macam semut tu makanan fevret aku lak...
hahhaha..
manakala 'sebab nuzul' ayt ni plak ialah...
biasala kan...
kelas arab...
mesti banyak yg nak kena hafal...
so, bile ustaz wat kuiz...or tnya lam klas...
& kitorang lak memang da dungu gle xleh jawab soklan tuh...
(esp, banin... yakni student laki!)
maka ustaz menganggap...
semut itu telah menjadi juadah wajib kami setiap hari...
sebab tu la kitorang ni bebal sangat nak hafal b.a tuh!
korang leh bayangkan x..
kitorang makan..
rendang semut.. kari semut... semut masak tumis sambal belacan...
waaaa... gile aku camnih!
cetttt! mnyayat jiwa tol!
(=,=)

masa lam kelas tu..
mase ustaz ucapkan ayat nih..
aku xla paham sangat..
(ye la.. bebal unya pasal la kan...)
p, bila da balik asrama..
aku muhasabah balik..
(chewaaahhh.. bek gle aku ni.. siap muhasabah ag tuh!)
baru la aku paham...
mase tu.. nak aje aku g cari semut...
aku nak amik semut tu hidop2..
aku nak makan..
nak test..
camne la rasanya semut nih..
mana la tau....
kot2 memang makanan yg enak kat kantin tu...
same je rasanya ngn makan semut nih!
hampeh tol!!!
p, sebebal-bebal aku ni...
aku masih waras la...
aku xgile la nak makan semut tuh....

next is....
aku sendri pom xtau la..
nak catagorisekan mende ni sebagai ape...
pesanan kah? kata2 hikmah kah? phrase kah?
hahahahha.... kah...kah...kah...
p, yg ni kompem best!
caring je bunyinya...
p, bile dapat je mende ni...
maunya gle setahun!
hahahaha=D

aku istilahkan phrase la mende ni ek..
phrase ni bunyinya ginih...
"buah tangan guruku sayang"
biasanya, ia diberikan bile kitorang nak balik umah...
esp, balik utk cuti raya...!
korang ingat mende ni ape..?
rendangkah?
kuih rayakah?
ketupatkah?
donutkah?
kuacikah?
hahahhaha....

bukan itu yang kudapat...
melainkan kertas soalan yang bertimbun bak menara klcc 1 tingkat!
hohohooo...
kalau dapat mende nih..
memang bahagia la idup...
memang cuti itu akan menjadi cuti terindah yang amat....
membahagiakan, menggermbirakan &mengulit mimpi anda setiap malam...
hahhahah..
silap2 boleh bermalam di tanjung...
keh3x!

and the last one...
pesanan ni punya maksud mendalam la..
ni punya memang khas utk student lelaki skolah aku...
hahahhah...
pesanan ni di hebahkan oleh salah sorang cg hensem kat sekolah aku..
(eh, hensem k?? ye la kot!)
namanya... cg hisamullah*....
(bukan nama sebenar jugak kot...)
hahahahah...
pesanan itu begini bunyinya...
"jangan bersedih... and jangan mengail ye..."
korang tau ape maksudnya....?

hahhaha...
begini asal usul cerita nih...
menjelang tahun spm..
maka bertimbunla kerja2 yg dapat...
bile bertimbun..
jadi kitrang ni..
dengan kesedaran yang amatlah tinggi..
maka kami stay-up la pada tgh malam..
kadang2 sampai subuh...
(p, op kos la bukan aku!)
hahahahhah....

jadi bile kurang tido yang amat...
maka ade la yg membuat aktiviti tambahan lam klas...
hahahhaha..
mknanya TIDO la kan...
hahahhaahah...
bile tido lam kelas..
masa cg tgh ngajar..
ape gayanya????
mcm org yg sedeyh je kan..
tertunduk2 sampai xoo angkat muka...!
hahhahahah..
lagi satu...
yang tersengguk2 tu..
sebijik gaya org tgh control pancing...
hahahhah =)

n lastly....
walaopom aku tuis camnih...
aku sebenarnya....
teramatla ingat mende2 camnih..
ye la.. pelik dari cg len yang kasi advice kan...
hahahha..
ampun maaf ku pinta kepada cg2 yang dimaksudkan..
bukan nak ngumpat or kutuk..
p, ni la yg sy dapat dari advice anda semua..
kah3x!


p/s: selamat hari raya n maaf zahir batin ye cg2, ust2... n plajar spm batch aku yang termasuk secara langsung lam blog nih... hahahha....

k.. sekian saja dari aku..
daaa...wassalam~

~m3iji izUmE~

3 comments:

  1. aik? blom puasa dah raya? ni puasa ke tak ni?

    ReplyDelete
  2. lame x dgr nasihat cg2 imtiaz..hehe.. kalu dulu ade okmo ayat2 sedap cg bagi..hehe..

    ReplyDelete
  3. hahahah.. puasa la weh...
    tu la.. kes rindu la aku tulis blog nih...

    ReplyDelete