Friday, March 18, 2011

cerita lama.. dikenang lagi..

29jan2011

Rusuhan! Rusuhan! Rusuhan! So.. kene patuhi perintah berkurung.. da berkurung nih.. paham2 je lah aktiviti ape yang boleh dibuat kan… hehhe.. makan! Makan! And makan lagi!!!! Wooohhhoooooo….~

Rusuhan nih pom banyak membawa side efek.. bukan setakat ubat2an je yang ade side efek.. rusuhan pom same… da ade rusuhan ni.. banyak la jam berlaku.. jalan2 ditutup…. Org zagzig pom xleh g alex or cairo… masing2 kene stay lam muhafazah masing2.. huh! Boring btol!

Bile jam n jalan ditutup.. bekalan xsampai.. so, makanan xde… kalo ade pom.. mahal la kot~ da macam kat mesia.. men sembunyik2 barang dapur… hahhaha…..~

Semalam and hari nih.. aku kuar rumah.. aku paksa sume housemate aku keluar.. yelah.. da nak beli barang banyak2.. biasa beli stok seminggu, ni nak kene double samapi sebulan.. huh~ penat! Xleh bayang kalo aku pegi cari barang2 tuh berdua je.. maunya patah vertebrae column aku nih! Huh~

Semalam cari barang kat mahattoh… amik duit and serang alam.. nak2 pulak alam wat promosi.. hehehhe…. Ape lagi…. Serang!!!!!!!!! Aku da shopping macam mak-mak.. sebelah tangan pegang katalog… sebelah tanagn pegang bakul! Huh~ baru aku rasa mak-mak kat mesia tuh.. yang memang gile bile tengok promosi or sales!!! Hahahhah… aku semalam memang xpandang dah barang2 xde promosi nih.. sume tgk katalog.. masa bayar kat kaunter pom.. asek sebut je… ‘dah hadiah~’ muahahahhahahha……. kalo xcakap.. t dia cas lam bil! Huh.. xsanggup! Hahha

At last… sume pegang plastik.. skali tgk macam nak wat bekalan setahun.. hehehe…. Ade plak yang taruk lam back-pack .. senang siket bawak cam tuh… heheh…. Berehat sebentar beli aiskrim.. oh ye, masa nak masuk alam.. Nampak la geng2 rusuhan tuh.. huiiyyyooooo…. Ramai gile kot dorang!

Penat shopping, kami beli aiskrim.. lepak2 jap kat tepi jalan mahattoh tuh.. pastu, sedang enak menikmati aiskrim, ade makcik nih panggil… dia wat bahasa isyarat… aku ni yang belajar bahasa isyarat tak khatam memang xpaham la kan.. yelah, aku belajar bahasa org bisu… makcik tu sah2 xbisu kan! Hahahha….

Dia bengang la kot tgk kitorang selamba lagi makan eskrim tuh.. dia datang kat kami.. dia pom tunjuk sebelah kanan… rupanya org sedang merusuh.. pahamlah kami.. bahawa geng rusuhan tu akan masuk ke kawasan mahattoh tuh.. so, dia suh cepat2 beredar….

Kami pom tinggal je eskrim yang mana tinggal ciput je tuh… then tros cari tramco…. Masa tu, Ya Allah~ memang xterkata… aku blur habis!!!! Xde pom tramco nak ke mauaf! Stress! Stress!!! Aku memang xleh nak fikir.. aku da rasa cam lost! Hampeh tol! So, housemate aku decide nak nek taxi je… xkesah la mahal ke x… asal selamat dah!

naseb bek dapat taxi… p, memang kene pow 5genih la.. hey, biasa 4 je paling mahal! Mngada btol! Da malas nak gadoh ngn pakcik tuh.. masa tuh hanya rumah terbayang di mata! Letih wooo.. penat2 bawak barang banyak gile!

Sampai umah kitorang cek barang2… pastu.. tgk2 ade lagi yang xselesai.. memandangkan dapat berita mesir nak cut letrik n air~ hampeh punya mesir!!!! Satu hal plak nak pegi salam nak beli air mineral.. heheh…

So, hari ni, kami ke salam.. sambung beli barang.. siket item but banyak bilangan! Huh! Senget bahu aku bawak barang.. lam beg lagi.. kat tangan lagi… hahahha… kiorang pikir, dah alang2 borong… kami borong la puas2.. sume kedai runcit kami redah! Hahaha… telor kami beli sampai 3 papan! Muahahhaha… *ye, kami memang hantu telor! Hahahah

Lepas tu tros balik umah… da berazam xmoo kuar dah.. at least kalo nak kuar pom minggu depan je lah… da letih la angkut barang banyak camnih! Hahahah…..

Btw, rusuhan ni gave me precious experience la! Ye lah… bila lagi masa nak cuba shopim cam mak-mak kan.. najihah pom cakap.. “ gie.. mu ni da macam mok orang shopim!”

Aku pom jawab “ ye lah.. aku pom rasa camtuh! Rasa macam mok org hok nok bagi makan anok spoloh org! hahahhah”

Tu je.. tq!

*although da terlambat nak citer pasal nih..p, rupa2nya aku ade gak spare tulis utk blog ni masa rusuhan.. terharu kot bile jumpa nih.. selongkar punya selongkar aku punya laptop, jumpa mende ni.. naseb xnangis~ hahahhahah


No comments:

Post a Comment